Gondolkodásra érdemes történetek...
Erich von Däniken. 2008.02.22. 15:37
Gondolkodásra érdemes történetek
Erich von Däniken elméletéből.
Cserbenhagyták-e az "Istenek" a Húsvét-sziget óriásait ?
- Ki volt a fehér Isten ? -
Nem ismerték a szövőszéket mégis termesztettek gyapotot.
Gondolkodásra érdemes történetek Erich von Däniken elméletéből.
Cserbenhagyták-e az "Istenek" a Húsvét-sziget óriásait ? - Ki volt a fehér Isten ? - Nem ismerték a szövőszéket mégis termesztettek gyapotot.
A z első európai tengerészek akik a XVIII. század elején érkeztek a Húsvét- szigetre, nem hittek a szemüknek. A Földnek ezen a kicsiny darabján 3600 kilóméterre Chile partjaitól, keresztül-kasul a szigeten száz és száz különös és félelmetes szobor meredt az égnek.
A célkemény vulkánkőzetből kivágott, tízezer tonnás, masszív sziklák voltak ezek, olyan helyeken, ahonnan kibányászni sem lehetett őket.
A z óriási alakok százai, tíztől húszméteres magasságig és ötven tonna súlyig még ma is provokálóan merednek ránk, mint valamiféle robotok, amelyek arra várnak, hogy újra üzembe helyezzék őket.
E zeknek az ember formájú kolosszusoknak valamikor kalapjuk is volt, de ez nem segítette elő származásuk megfejtését. A tíz tonnás kőkalapot más helyen találták meg mint a testet. Egyes kolosszusokon annak idején fatáblácskák is voltak, amelyekre sajátságos hieroglifákat véstek.
S ajnos ezek nagy része eltűnt, és mára már a világ múzeumaiban jó, ha tíz található belőlük, felirataikat azonban máig nem sikerült megfejteni. Thor Heyerdahl ezen a misztikus szigeten vizsgálataival három eltérő kultúridőszakot különböztetett meg.
A három közül a legrégebbi látszott a legtökéletesebbnek. A Heyerdahl által talált faszéndarabokat az időszámításunk szerinti 400. évre datálták. Az azonban nem lehetett bizonyítani, hogy a tűzhelyek és csontmaradványok valamilyen kapcsolatban vannak a kőkolosszusokkal.
A sziklafalakon és kráterszéleken Heyerdahl felfedezett több száz befejezetlen szobrot. Egyszerű kőbalták és kőszerszámok ezrei hevertek szanaszét, mintha a munkát hirtelen abba kellett volna hagyni.
A Húsvét-sziget nagyon messze esik minden világrésztől és civilizációtól. A mai szigetlakók jobban ismerik a Holdat és a csillagokat, mint bármely más országot. A szigeten, a vulkáni kőzet e kicsinyke darabján egyáltalán nem nőnek fák.
A z a szokványos magyarázat tehát, hogy a kőóriásokat fagörgőkkel szállították a helyükre, ezúttal sem elfogadható. A szigeten ugyanis alig több mint kétezer ember tápláléka terem meg. Jelenleg (1990-ben) a Húsvét-szigeten csupán néhány száz bennszülött él.
H ajójárat ami esetleg a kőfaragóknak az élelmet szállította volna, az ókorban elképzelhetetlen. Kik vájták hát ki ezeket a hatalmas szobrokat a sziklákból? Hol és hogyan végezték a megmunkálást, és hogyan szállították a helyükre?
M ivel és hogyan formázták, csiszolták és állították fel őket? Hogyan helyezték rájuk a ráadásul mindig másfajta kőből kifaragott kalapot?
H a elegendő fantáziánk volt ahhoz, hogy Egyiptomban még megpróbáljuk elképzelni az óriási rabszolgasereget, az a Húsvét-szigetre vonatkozóan eleve kizárható, ugyanis nincs hozzá elegendő ember.
M aximálisan kétezer ember semmilyen körülmények között sem tudta volna kifaragni ezekez az kőkolosszusokat, különösen nem a helyszínen talált kőszerszámokkal.
K éptelenség tehát, hogy a feltételezett kétezer ember el tudta volna végezni ezt a munkát. Akkor hát kik, mi célból? Miért körben, a sziget szélén állnak a szobrok, és miért nincs egy sem a belsejében? És milyen kultuszt szolgálhattak?
S ajnos a nyugati misszionáriusok még a Földnek ezen a kicsi pontján is tettek róla, hogy az idők sötétje sötét maradjon. Elégették a fatáblácskákat a hieroglifákkal, megtiltották a régi istenek kultuszát, elpusztítottak minden hagyományt.
D e bármilyen alapossággal végezték is dolgukat, mégsem tudták megakadályozni, hogy a bennszülöttek szigetüket még ma is ne "a madáremberek országának" nevezzék.
É s a szájhagyomány úgy tudja, hogy az ősidőkben ide repülő emberek érkeztek, és tüzet gyújtottak. A nagy kimeredt szemű repülő lények legendáját látszanak megerősíteni maguk a szobrok is. Akaratlanul is felmerül a párhuzam a Húsvét-sziget és Tiahuanaco között.
I tt is, ott is találunk kőóriásokat, hasonló stílusban megformálva. A gőgös arcok mindkét helyen jellemző a figurákra. Amikor Frabcisco Pizarro 1532-ben az inkákat Tiahuanacoról kérdezte, azok elmesélték, hogy egyetlen ember sem látta másként Tiahuanacót, mint romokban, mert az még az emberiség éjszakájának idején épült.
H agyományok szerint a Húsvét-sziget között több mint 5000 km. Egyáltalán hogyan lehetett volna hatással az egyik kultúra a másikra? Talán a preinka mitológia adhatna erre valamilyen útmutatást. Teremtő istenűk Viracocha, ősrégi és alapvető istenség.
A hagyományok szerint Viracocha akkor teremtette a világot, amikor az még sötétségben volt, nem volt napja, kövekből kifaragott óriásokat teremtett, akiket, ha nem volt megelégedve velük, hatalmas vízáradattal elsüllyesztett, majd megparancsolta, hogy a Titicaca- tó fölött felkeljen a Nap és a Hold, mire a Földön megszületett a világosság.
E zután egészen pontosan így olvasható, hogy az isten Tiahuanacóban emberi és állati alakokat formázott agyagból, és élete lehelt beléjük. Ezek után megtanított őket a beszédre, mindenfajta foglalkozásra, és művészetekre.
M ajd néhány kiválasztottal különböző földrészekre repült, és ezeknek ezután ott kellett lakniuk. Mindezek lebonyolítása után Viracocha isten két sgítőtársával együtt sok országot beutazott, hogy megnézze, miképpen élnek a teremtményei, és hogy betartják-e a rendelkezéseit.
V iracocha öregembernek öltözve vándorolt az Andokon keresztül, majd a tengerparton. Néha előfordult, hogy itt vagy ott nem megfelelő fogadtatásban részesítették. Emiatt Cachában annyira megharagudott, hogy dühében lángra lobbantott egy sziklát, amitől az egész ország égni kezdett.
A hálátlan nép ekkor a bocsánatáért esedezett, mire ő a lángokat egyetlen mozdulattal eloltotta. Viracocha ezután tovább vándorolt, de előtte még tanácsokat és parancsokat osztogatott, tiszteletére pedig templomokat emeltek.
V égül az isten a parti tartományban, Mantában elbúcsúzott teremtményeitől, és a hullámokon át eltűnt az óceán fölött, előbb azonban megígérte, hogy egy napon majd visszatér.
A spanyol konkvisztádorok, akik Dél és Közép-Amerikát meghódították, mindenütt beleütköztek Viracocha mondájába. Hallottak a nagy fehér emberekről, akik valahonnan az égből jöttek. Ezek a napfiak megtanították az itt élőket mindenféle mesterségre, majd eltűntek.
D e minden legendában amit a spanyolok hallottak, szó volt az ígéretről, hogy a Nap fiai egyszer még visszatérnek. Az amerikai kontinens minden bizonnyal egy egészen ősi kultúra otthona, de a pontos tudásunk Amerikáról alig több, mint ezer esztendőt fog át.
T ökéletes rejtély számunkra, hogy az inkák Peruban miért termesztettek gyapotot időszámításunk előtt 3000 évvel, holott nem ismerték a szövőszéket. A maják utakat építettek, de nem használtak kocsit, és még kereket sem ismerték.
Ú gy tűnik, hogy elődeink szívesen hurcolásztak hegyeken és völgyeken át hatalmas kőszobrokat. Stonehenge építői a kőtömböket Délnyugat-Walesből szerezték be. A Húsvét-sziget kőfaragói is a felállítás helyétől egészen távol eső kőfejtőben faragták készre szobraikat.
M ai tudásunkkal nem tudjuk megválaszolni ezeket a kérdéseket, miként azt sem, hogy hogyan kerültek ezek a helyükre.
E lődeink különös népség lehetett. Láthatóan szívesen végeztek kényelmetlen munkát, és emeltek szobrokat mindig a leglehetetlenebb helyeken. Csupán valamilyen kedvtelés volt ez fáradságos életük folyamán?
N em kívánjuk ilyen ostobának tartani múltunk nagy mestereit. Minden bizonnyal valamilyen hagyomány szerint kellett eljárniuk, amely teljes pontossággal meghatározta a művek helyét.
A rról is meg vagyunk győződve, hogy mindenütt, ahol az emberiség hatalmas régi építményeit megtalálták, múltunknak legérdekesebb és legjelentősebb maradványai még felfedezetlenül nyugszanak a föld alatt.
M égpedig olyan maradványok, amelyek fontosak lehetnének űrutazásaink távolabbi, meghatározó fejlődéséhez
|