Antikrisztusok.
2008.02.23. 17:16
Legjobb, ha e célból elolvassuk Szent Pálnak a thesszaloniki
hívekhez írt 2. levelének néhány sorát.
E levél előzménye az volt, hogy e város keresztényei között
Kr. u. 52-ben lábrakapott az a hiedelem, hogy Krisztus második
eljövetele egészen közel van.
Antikrisztusok.
Először is tisztázni kell, hogy mit kell érteni az Antikrisztus szó alatt.
L egjobb, ha e célból elolvassuk Szent Pálnak a thesszaloniki hívekhez írt 2. levelének néhány sorát. E levél előzménye az volt, hogy e város keresztényei között Kr. u. 52-ben lábrakapott az a hiedelem, hogy Krisztus második eljövetele egészen közel van.
E zért aztán sokan elhanyagolták munkájukat, rendetlen dologtalan életre adták magukat. Hogy mi okozta ezt a tévhitet, azt már nem lehet pontosan megállapítani.
L ehetséges, hogy Szent Pálnak a thesszaloniakhoz írt első levelében, a végső dolgokról és Krisztus második eljöveteléről írt sorainak félremagyarázása is hozzájárult.
É ppen ezért mikor Szent Pál értesült ezekről a dolgokról, sürgősen újból levelet írt e város hívőinek, és ebben világosan kifejtette tanítását a kérdéssel kapcsolatban. Ezt írta:
U runknak Jézusnak eljövetele, és hozzá való egybegyülekezésünk dolgában kérünk titeket, testvérek, ne tántorodjatok el egyhamar jó felfogásotoktól, és ne riasszon meg titeket...beszéd... mintha az Úr napja már közel volna. Senki sem ámítson el titeket bármiképpen, mert előbb jönnie kell az elszakadásnak, és meg kell jelennie a bűn emberének, a kárhozat fiának, aki ellenszegül, és föléje emeli magát mindannak, amit Isten tiszteletére méltónak mondanak, úgyannyira, hogy az Isten templomába ül, és úgy mutatja magát mintha Isten volna. Nem emlékeztek rá, hogy mikor nálatok volta, ezt megmondtam nektek. (2. fejezet 1-5. sor).
E sorokban tehát Szent Pál világosan kifejti, hogy Krisztus második eljövetelét, ami az emberiség földi történetének végét is jelenti, meg fogja előzni egy személynek megjelenése, akit ő a bűn emberének, a kárhozat fiának nevez. Ez az ember tökéletes ellentéte lesz Krisztusnak.
M íg ő maga földi életében szelíd, alázatos volt, minden földi hatalomtól távol tartotta magát, mindenkinek jót tett, és az igazságot hirdette, addig a bűn embere gonosz, kevély, kegyetlen, hatalomra törő, zsarnok, vérontó és hazug lesz.
É ppen ezen tulajdonságai miatt nevezték el a korai keresztények Antikrisztusnak. Ővele az Antikrisztussal találkozunk aztán Nostradamus jóslataiban is.
C supán egy itt a bökkenő, mégpedig az, hogy ő nemcsak egy személyt illet e névvel, hanem beszél második, sőt harmadik Antikrisztusról is. Ezen azonban nem kell fennakadni, ő ugyanis ezzel csak azt a szóhasználatot követi, mellyel Szent János apostol levelében is találkozhatunk.
Ő nemcsak a bűn fiát nevezi Antikrisztusnak, hanem még két másik személyt is, akik valamivel őelőtte működnek, és cselekedeteik teljesen hasonlóak az Antikrisztuséhoz.
E z aztán bizony nehézséget okoz a vonatkozó jóslatok értelmezésénél, az események elkülönítésénél. Nézzünk egy négysorost, melyben szerepel az Antikrisztus szó, mégis valószínűnek vehetjük, hogy itt még nem az igazi Antikrisztusról van szó.
X. / 66. London főnöke az amerikai birodalommal Skót szigeten fenyeget hidegben Reb királynak van egy oly hamis Antikrisztusa, Hogy őket mind belekeveri a viszályba.
A z kétségtelen, hogy a vers még nekünk is a távoli jövőre szól. Éppen ezért nem is tudhatjuk, hogy ki lehet a versben szereplő, Reb királynak nevezett személy. Az Antikrisztus nevet pedig lehet, hogy Nostradamus itt csak átvitt értelemben használja, egy olyan személyre aki sötét üzelmeivel viszályt kelt az országok között.
É rdekes, hogy Nostradamus itt névszerint említi az amerikai birodalmat. Tény, hogy az amerikaiak először csak a XX. században avatkoztak be fegyveresen az európai háborúkba.
E z a vers egy későbbi esetről szól, amikor úgy látszik szintén amerikai beavatkozásra kerül sor. A harmadik Antikrisztusról szól az alábbi négysoros.
VIII. / 77. A harmadik Antikrisztus nagyon hamar megsemmisítve, Huszonhét éven át vér, tart háborúja. Szektások halála, fogság, száműzés. Vér, emberi testek, vöröslik a víz, jeges föld.
S ajnos e versre ma még nem lehet megbízható értelmezést adni, de ebből látható az, hogy Nostradamus három személyre alkalmazza az Antikrisztus nevet, és ezek bukását, megsemmisülését is megjósolja.
A második sorban szereplő 27 éves háborús év ennek az Antikrisztusnak nevezett személynek teljes működési idejét jelenti. A vers utolsó sorai ennek az időszaknak a borzalmait ecsetelik odavetett szavakkal.
A második Antikrisztusról Nostradamus a királynak írt ajánlás jóslatrészében beszél. Minden további jóslata már megkülönböztetés nélkül az Antikrisztusra vonatkozik.
N ézzük meg először az ajánlásban lévő, második Antikrisztusról szóló részt.
E bben az időben és azon területeken ördögi törvényeinek ellenséges hatalmát az egyház ellen veti be. Ez lesz a második Antikrisztus, aki üldözi az egyházat, és az igazi helytartót a kor világi uralkodói hatalmának segítségével, kik tudatlanságukban elcsábítva lesznek oly nyelvektől, melyek többet szétvágnak, mint a kard tébolyult kezében.
A z Antikrisztus fentebbi uralma ennek haláláig fog tartani, aki korfordulón születik. Többek között birtokolja ő Plancus városát, és támogatást nyer Modena, Bologna és Ferrara választottjaitól, kik a ligur part, az Adria és Szicilia környékét kormányozzák.
E Nostradamus által második Antikrisztusnak nevezett uralkodó hatalma fenti jóslat szerint Franciaországra és Olaszországra terjed ki.
E z utóbbira lehet, hogy csak a befolyása. Születésének idejét a század vagy korfordulóra teszi. Plancus városa Lyon, a többi hely Olaszországot jelenti.
E vezetőre is jellemző, hogy üldözi a vallást, az egyházat és a helytartót, vagyis a pápát. Ezért is kapta Nostradamustól az Antikrisztus nevet.
M ás jóslatokban nincs megjelölve, hogy melyik Antikrisztusról van szó, így valószínű, hogy ezekben nem az előfutárokról van szó, hanem magáról a bűn fiáról. Az alábbi idézet a királynak írt ajánlás első jósrészéből való.
Akkor az Antikrisztus nagy világbirodalma Ardnál kezdődik. Zersas egy óriási beláthatatlan hadsereggel betör. Az emberek menekülnek az Antikrisztus szörnyűségei elől. Ő háborút folytat a királyi ellen, aki Krisztus nagy helytartója lesz, és az egyház ellen. Ő uralkodik a számára alkalmas időben.
A idézetben szereplő Arda kis folyó, mely Bulgáriából az európai Törökországba folyik. Zersas anagramma, ami vagy uralkodó nevét rejti, vagy csak egyszerűen császárt (Zesars) jelent. Maga a jóslat háborút, és az egyház, és a pápa üldözését jósolja.
A következő négysoros az Antikrisztus személyét mutatja be, de ezúttal nem nevezi meg.
X. / 10. Gyilkosság szennye, óriás hízelgés. Az egész emberi nem nagy ellensége. Gonoszabb lesz, mint ősei, rokonai, atyái, Vasban, tűzben, vízben, vérben embertelen .
E vershez nem is kell magyarázat. A következő vers az Antikrisztus tetteire utal.
II. / 30. Egy ki Hannibál pokolbeli isteneit Újra születteti, emberi borzalmak, Soha nagyobb rémület, sem rosszabb napok Mi eljő Bábelból a rómaiakra.
M agyarázat szükséges Hannibál isteneire. Hannibál a pun Karthágó leghíresebb hadvezére volt. Tehát a pogány pun istenségről van szó, ezek pedig kegyetlen bálványok voltak.
E zek az istenek emberáldozatokat kívántak. (A görög-római isteneknek ilyent soha nem áldoztak.) Bábel itt nem az ismert nyelvzavarodásra utal, hanem az Isten ellen lázadó kevélységre (ebből származott a toronyépítés).
E z a gőg és kevélység hozza a rossz napokat nemcsak a rómaiakra, akiket a jóslat külön kiemel, hanem más népekre is. Róma a katolikus egyház központja, ezért is érinti oly súlyosan e várost az egyházüldözés.
A következő két négysoros egy érdekes dologra hívja fel a figyelmet.
I. / 50. A vízöntő hármasságából születik Egy ki csütörtököt teszi ünnepének. Híre, uralma, hatalma nő, Földön, tengeren át, Keletre vihar.
E verset könnyebben megértjük, ha hozzávesszük a következő vers első két sorát, mely ugyanezt jósolja.
X. / 71. A föld és levegő, nagy víz megfagynak, Mihelyt csütörtököt fogják tisztelni. Az ami lesz örökké, nem volt elég szép, Négy részről jönnek őt tisztelni.
A z első vers egy csillagképpel kezdődik, és azt az időt jósolja, mikor a vízöntő csillagképben három bolygó lesz látható. Ennek időpontját azonban ma még nem lehet megállapítani, mivel e csillagállásra több változat is lehetséges.
E z majd csak az akkor élőknek ad bizonyos útmutatást, mert ere esik az Antikrisztus születése. Hogy őróla van szó, azt a következő sorokból tudjuk meg.
M indkét vers ugyanis azt jósolja, hogy ez a személy meg fogja változtatni a hetek eddigi rendjét, melyben vasárnap volt az ünnep, és ezt ő csütörtökre teszi.
E z lesz az ő saját ünnepnapja is. Hogy miért éppen csütörtök lesz az ünnep, erre a következő meggondolás mutat. Vasárnap a keresztények, szombat a zsidók, péntek a mohamedánok ünnepe. Hétfőt pedig a II. 28 -as versben szereplő "utolsó előtti próféta" melléknevű személy teszi ünneppé.
Í gy hát ha ezektől az Antikrisztus el akar térni, akkor a kedd-től csütörtök-ig terjedő napok között kell választania. A jósvers aztán hatalmának növekedését, egyben kelet felé irányuló háborúját is jósolja. A következő idézet az ajánlás második jóslatrészéből való, és az Antikrisztus idejét jellemzi.
Ú j változást hoz a szentek szentjének rombolása a pogányság által. Az Ó- és Újszövetség üldöztetik, és el lesz égetve. Mégegyszer és utoljára remegnek a keresztény birodalmak, és vele együtt a hitetlenek 25 éven át. A háborúk és csaták még veszedelmesebbek lesznek. Falvak, városok, várak, és minden más épületek lángba borulnak, elpusztulnak. Szüzek, asszonyok és gyötört özvegyek vére lesz kiontva. Csecsemőket az elpusztított és szétrombolt falvak falaihoz vágnak. A pokol fejedelme, a sátán által oly sok rossz lesz, hogy közel az egész világ elpusztul és megsemmisül. Ezen események előtt szokatlan madarak kiáltoznak a levegőben. Huy, huy. Bizonyos idő múlva ismét eltűnnek.
E szöveghez kevés magyarázat szükséges. Az Ó- és Újszövetség a Szentírás könyvei, ezeket fogják a vallásüldözés során elégetni. Nostradamus az Antikrisztust itt egyenesen pokolbeli származásúnak mondja.
H áborúinak kegyetlenségét borzalmas képekben mutatja be. Teljes működését 25 évre teszi. Megjósolja itt az események egy különleges előjelét is. Szokatlan madarak megjelenéséről ír és még azok hangját is megpróbálja visszaadni.
H ogy azonban itt természetes madarakról van-e szó, vagy inkább különleges repülőgépekre kell gondolnunk, azt ma még nem lehet eldönteni. Meg kell jegyezni, hogy a második világháborúban szereplő V-1 rakétákat is madaraknak nevezte, az erről szóló jóslatában.
N ostradamus ugyan megjósolja az Antikrisztus bukását, de ennek körülményeiről semmit sem ír. Ez nem véletlen. Ez ugyanis részletesen benn van a Jelenések Könyvében, ahol Ezekiel próféta 38 és 39. fejezete szól erről.
N yílván Nostradamus nem akarta megismételni azt, ami már ott olvasható. Egyébként a királynak szóló ajánlásában kifejezetten írta is, hogy látomásai a Szentírással "nagyon pontosan megegyeznek."
Az Antikrisztus korának nagy vallásüldözése.
B ibliai jövendölések szólnak az Antikrisztus nagy vallásüldözéséről, valamint az ő idejében történő óriási természeti csapásokról, katasztrófákról, melyek az emberiséget sújtják.
N ostradamus szintén foglalkozik ezekkel jóslataiban, mégpedig azért, mert a bibliai jövendöléseket további részletekkel egészíti ki.
L ássuk először is a vallásos emberek és közösségük, az egyház üldözéséről szóló sorait, mégpedig azokat, melyek II. Henrik királynak szóló ajánlás első jóslatrészéből valók. Az alábbi idézet az egyház hanyatlásával, és belső bomlásával foglalkozik.
A z egyház vezetői Isten szeretete mögött visszamaradnak. Többen közülük elfordulnak az igaz hittől. A három szekta közül a középső a papok által maga is hanyatlásba jut. Az első egész Európában otthonos lesz. Afrika legnagyobb része a harmadik által ki lesz irtva a szellemi szegények segítségével, akik esztelen magasztalással, dicsőítésse a luxusnak és érzékiségnek hódolnak.
A z itt szereplő szekták mibenlétéről közelebbit nem tudunk, de az a jóslatból is kitűnik, hogy ezek a papság között is hódítanak. A kiirtás szó az idézetben az igaz hitre vonatkozik. Pár mondattal később így folytatódik a jóslat:
A zután következik az egyház olyan üldözése, ami eddig még nem volt. Időközben keletkezik egy olyan nagy járvány, hogy a világ három részéből több mint kettő elsenyved. Ez olyan rossz lesz, hogy többé nem lehet felismerni, mi tartozik a mezőkhöz, és mi a házakhoz. A városok utcáin fű nő fel térden felül. A papság teljes kétségbeesésbe jut.
E részlet már nemcsak az egyház üldözését jósolja meg, hanem a vele egyidőben pusztító hatalmas járványt is, melynek következtében elnéptelenednek a városok.
E zek elhanyagolt utcái mutatják a pusztulás nagyságát. Az egyházüldözés egy különös epizódját jósolja meg az alábbi részlet, mely szintén az ajánlás első jóslatrészéből való.
A főnők és helytartó a középből ki lesz ragadva, és egy helyre, a légtérbe viszik. Ő semmit sem sejt az összeesküvők terveiről a második Thrasybboulos-szal, aki mindent hosszú kézzel előkészített.
E sorok a pápa menekülését, vagy elrablását jósolják meg. Egészen különös kifejezés: "egy helyre, a légtérbe viszik". Ilyent csak a mi korunk tud elképzelni a Föld körül keringő űrállomások formájában. Vajon ilyenről van-e szó?
M indenesetre Nostradamus korában ilyenre még csak gondolni sem lehetett, ő mégis ezt jósolta.
|